La mulți ani, draga mea

  Cred că e singurul subiect pe care nu l-am abordat niciodată, anume: femeia. 

 Fie că ești în adolescență, fie că ai deja o familie bine întemeiată și ai ajuns la o vârstă frumoasă la fel ca ochii ce-ți sclipesc atunci când ești fericită, tot femeie ești.
 Ce este o femeie? Poți spune că e un înger care te salvează de toate problemele pe care le ai. Adică, pe bune acum, cine are mai multe idei şi mai multă compasiune decât o femeie? Nimeni. O femeie este o ființă necesară în viața oricărui bărbat, bunic, tată, copil, nepot. Femeile sunt tot ce îți poți dori de la viață şi totuşi, te întorc pe toate părțile. Nu te poți numi bărbat dacă n-ai suferit niciodată din cauza unei femei şi dacă nu te-a întors niciodată pe toate părțile. 
 Se compun poezii, balade, cântece despre ele, deși ele compun cele mai frumoase versuri. Ele simt iubirea cu o intensitate mult mai mare decât un bărbat, dar asta nu le face mai slabe, ci din contră, mai puternice. 
 Ești femeie dacă ierți, iubești, suferi și ajuți. Ești suflet înainte de toate. Ești ca o floare abia înflorită în mijlocul zăpezii: puternică și frumoasă.

 Fiind femeie, deși nu mă consideram decât un copil printre atâtea femei frumoase, m-am întrebat mereu cum au reușit aceste femei în viață, cum au reușit să aibă o familie atât de fericită, o carieră atât de bună și totul atât de bine organizat, atât de perfecte, atât de greu de atins atunci când sunt în drum spre visul lor. 
 Abia când am ajuns aproape de a-mi lua viața în mâinile mele micuțe, am înțeles. Am înțeles cum e să dormi două ore pe noapte sau deloc, am înțeles cum e să te lupți cu tine însăți, cum e să ai griji, cum e să muncești din greu pentru visul tău, cum cafeaua îți devine cel mai bun prieten, cum bărbatul pe care îl iubești poate deveni atât de rece. Abia atunci am realizat că o femeie pentru a ajunge la viața aceea perfectă a trebuit să treacă prin haos și zeci de războaie, a trebuit să se lupte cu demonii și a trebuit să treacă peste fiecare obstacol din viața sa, inclusiv acceptarea de sine, care este o etapă grea. Au trebuit să sufere ca să fie fericite, să ierte ca să treacă peste și să înțeleagă ca să accepte.
 Atât de puternice, atât de frumoase, atât de.. femei. Oricâte cuvinte ar putea avea un dex, tot nu ar fi îndeajuns să descrie o femeie.  
 Pentru că o femeie poate să fie multe lucruri, poate fi simplă, poate fi complicată, poate fi chiar ambele. Fiecare femeie e unică în felul său și merită toată iubirea ta și toată fericirea din lume. 
 E greu să fii femeie, iar dacă ești și citești asta acum.. repect! Fie că-mi ești bunică, mamă, profesoară, prietenă sau o simplă cunoștință, ești femeie și îți mulțumesc că exiști. 

 Dragi bărbați, amintiți-le femeilor din viața voastră cât de frumoase sunt și cât de mult le iubiți, va veni o vreme când vă veți fi dorit să le fi spus asta mai înainte și atunci va fi prea târziu. 
 Amintiți-le că fără ele nu ați fi ajuns unde sunteți acum, acceptați-le și nemachiate, adormite, cu un întreg haos la ele în căpușor sau în suflet, acceptați-le așa cum sunt ele, femei. 
 O femeie pune preț pe cuvinte, dar și pe fapte. Nu îți trebuie un motiv sau o zi anume să îi faci o declarație de dragoste sau să-i cumperi o floare. Nu îți trebuie un motiv să o iubești, dar ai destule motive pentru care ar trebui să-i mulțumești că face parte din viața ta. 
 E atât de simplu să ții o femeie lângă tine, încât tu complici lucrurile, trebuie doar să-i oferi atenția și iubirea pe care o merită, să o faci să râdă, să-i dai motive să rămână lângă tine. Nu e nevoie de bani sau de cadouri de lux să faci o femeie fericită, cu ele poți doar să impresionezi pentru câteva zile sau secunde. O femeie nu-ți va cere niciodată ceva anume, va aștepta să ai propria ta inițiativă, așa că fă-ți timp, oprește mașina la prima florărie, coboară și ia-i florile sale preferate. 

 Mă întreb ce ar fi lumea fără femei, dacă bărbații s-ar descurca singuri; aici nu mă refer la spălatul rufelor sau treburi casnice, pentru alea există deja mașinării automate. Ar exista pace fără femei? Dar compasiune? Ce ar fi bărbații fără femei? Nu știu, probabil că s-ar jupui între ei, ar fi un haos total și ar încerca cineva să creeze un robot cu inteligență artificială ca să domolească haosul, dar tot degeaba. Femeile sunt necesare în viața tuturor. 
 La mulți ani, draga mea mamă, bunică, prietenă, profesoară! La mulți ani, femeie!

Comments

Popular posts from this blog

Singuri, dar împreună

Ai rămas

Renunță la cei ce au renunțat la tine